niedziela, 21 września 2014

Pomidorowo w ... słoiku :)

Przypominam  szybki przepis !!! 
na pomidory LIMA 
 pomidory te wykorzystuję potem do spagetti lub zupy pomidorowej
Osobiście robię na ostro, ale możecie nie używać chili i papryki ostrej...


Bierzemy pomidory, nacinamy skórkę, parzymy wrzątkiem w garnku, 
następnie chłodzimy lodowatą wodą 
( taki szok spowoduje szybsze i łatwiejsze ich obranie że skórki) 
 teraz kroimy jak nam się podoba, wykrawając jedynie "głąby" :) ,
 wkładamy do blendera, czy melaksera - co tam posiadamy do miażdżenia :) i po prostu miażdżymy...
  takie rozdrobnione pomidory wkładamy do garnka, 
podgotowujemy a następnie doprawiamy...

OTO MÓJ ZESTAW PRZYPRAW na 4 kg
-OLIWA- śmiało 4-5 łyżek
- CUKIER - 4-5 łyżek
- KMINEK MIELONY- 4-5 łyżeczek 
- KURKUMA- 2 łyżeczki 
- SÓL - 1-2 łyżeczki
- PIEPRZ - 1-2 łyżeczki
- CHILI w proszku - 1łyżeczka
- PAPRYKA SŁODKA- 3-4 łyżeczki
- PAPRYKA OSTRA - 2 łyżeczki
podgotowujemy jeszcze, aż będzie bardzo gorące
 po spróbowaniu, jeśli nam już pasuje doprawienie
 "pakujemy" do słoików
 
UWAGA:
jeśli chodzi o tzw. szybkie i bezpieczne zabezpieczanie przetworów na zimę
STOSUJĘ NASTĘPUJĄCĄ METODĘ PASTERYZOWANIA NA SUCHO:
umyte słoiki umieszczam w zimnym piekarniku i grzeję aż do ostatniego słoika w temp. ok.100-120 st C
zakrętki wyparzam w miseczce wrzątkiem i wycieram czystą ściereczką do sucha
"pakuję" zawsze po jednym słoiku po kolei, zakręcam, kładę do góry nogami, 
"otulam" wszystkie słoiki kocem i tak trzymam 2 dni. 
 GOTOWE !!! 
S M A C Z N E G O !!!!

2 komentarze:

  1. izuś, a ile tych słoiczków ci wychodzi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ostatnio pakowałam w większe, takie 3/4 l słoiki - i wyszło mi z 4 kg - 8 szt ale jak robiłam w ubr robiłam II partie- z 2 kg wyszło mi 7 słoików jak na zdjęciu, a 3 kg- zamknęłam w 10 słoikach jak na zdjęciu
      Buźka !!!

      Usuń

Dziękuję za słów kilka pozostawionych poniżej:) / Gracias por tu comentario :) / Thanks for some words :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...