niedziela, 8 marca 2015

Ciasteczka orkiszowe :)


ciastka te znane są także pod nazwą Ciasteczka Św. Hildegardy,
 i mają właściwości zdrowotne 
 dla mnie to prawdziwy HIT smakowy !
koniecznie spróbujcie ich pieczenia, jeśli zależy Wam na zdrowych słodyczach ...
hmm, czy takowe w ogóle są :) ?!

SKŁADNIKI :


400 g mąki orkiszowej ( ja użyłam 200 g drobno mielonej i 200 g grubo mielonej)
spora szczypta soli  

250 g masła  
150 g cukru - jaki używacie - ja biały :)) 
200 g migdałów ( pokrojonych dość grubo)  
2 jajka
przyprawy: UWAGA! śmiało aż tyle :
ok.20 g cynamonu = 4 płaskie łyżeczki
1 świeżo starta gałka muszkatołowa
5  g goździków rozmiażdżonych nożem lub w moździerzu



Z podanych składników zagnieść ciasto ręcznie lub w termomixie czy tez innym urządzeniu 
Schłodzić przez 30 min do 1 godziny w lodówce.
Formować kuleczki i "rozklepywać "palcami, na blaszce lub ciasto rozwałkować na grubość 2-3 mm i wykrajać ciasteczka o dowolnym kształcie. 
Ułożyć na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. 
Piec ok 15 min w rozgrzanym piekarniku do temp. 180st C 
Wyszło mi ok 110 szt ciasteczek.

SMACZNEGO !!! 






1 komentarz:

Dziękuję za słów kilka pozostawionych poniżej:) / Gracias por tu comentario :) / Thanks for some words :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...